0
Your Cart
0
Your Cart

Ogólne Warunki Sprzedaży, Dostaw oraz Usług

  1. Postanowienia ogólne
    1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) określają zasady dokonywania umów sprzedaży Towarów, których producentem, pośrednikiem i sprzedawcą jest firma Toolstatic Polska Sp. z o.o., ul. Rynkowska 15, 85-503 Bydgoszcz, NIP: 5542971180, Regon: 381628520, KRS: 0000754537
    1.2. Sprzedający – Firma Toolstatic Polska
    1.3. Kupujący, Zamawiający, Klient – przedsiębiorca, osoba nabywająca od Toolstatic Polska Towary lub Usługi.
    1.4. Towary lub Usługi – wyroby, produkty oraz usługi znajdujące się w ofercie Toolstatic Polska.
    1.5. Zamówienie – oferta zakupu produktów złożona przez Kupującego na piśmie, dostarczona osobiście, e-mailem, za pośrednictwem sklepu internetowego lub marketplace tj. Allegro, Shopee, Amazon, Ebay, Erli zawierająca m.in. nazwę zamawianego produktu, ilość, dane Kupującego niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane firmy, dane teleadresowe do kontaktu, sposób, termin oraz miejsce dostawy zamawianych Towarów.
    1.6. OWS stanowi integralną część wszelkich umów sprzedaży zawieranych przez Toolstatic Polska Sp. z o.o. w tym również umów zawieranych w formie pisemnego zamówienia, oferowanych na rzecz podmiotu, który dokonuje zakupu.
    1.7. OWS jest dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy na stronie internetowej Sprzedającego: www.toolstatic.com, w siedzibie firmy Toolstatic Polska lub może zostać przesłane drogą mailową na specjalne życzenie Kupującego.
    1.8. Poniższe OWS mają zastosowanie w przypadku wszystkich zamówień, dostaw, Towarów i Usług oraz wszelkich roszczeń , bez względu na ich postawę prawną, mających miejsce pomiędzy firmą Toolstatic Polska, a jej Klientami w związku z umowami z przedsiębiorcami w rozumieniu art.33 Kodeksu Cywilnego do jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, stosuje się odpowiednio przepisy o osobach prawnych.
    1.9. Zmian ogólnych warunków handlowych można dokonywać wyłącznie za wyraźną i pisemną zgodą Sprzedającego.
    1.10. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest jednoznaczne z zaakceptowaniem OWS w całości.
  2. Oferty i zamówienia
    2.1. Wszelkie informacje zawarte na stronie internetowej Sprzedającego, katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach, postach w social mediach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli została dodana do nich cena.
    2.2. Zamówienie Klienta powinno zawierać następujące dane: Nazwę Kupującego wraz z adresem, NIP, wskazanie nr oferty jeśli dotyczy, określenie zamawianego Towaru nazwą handlową lub kodem katalogowym Towaru, ilość zamawianego Towaru, termin, miejsce oraz warunki dostawy/odbioru.
    2.3. Złożenie zamówienia oznacza pisemne lub ustne zamówienie na zakup jakichkolwiek Towarów od Sprzedawcy.
    2.4. Potwierdzenie zamówienia oznacza pisemne potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę jakichkolwiek Towarów/Usług Kupującemu.
    2.5. Sprzedający zastrzega sobie prawo sprzedaży ofertowanego Towaru do momentu wpłynięcia zamówienia.
    2.6. Zamawiający ponosi odpowiedzialność za właściwy dobór produktów ze względu wytyczne/ zalecenia/ ostrzeżenia występujące w miejscu jego zastosowania.
    2.7. Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z etykietą/specyfikacją produktów Toolstatic Polska. Jeżeli Kupujący ma wątpliwości co do zastosowania produktu – powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym w celu rozwiązania problemu.
    2.8. Wszelkie doradztwo techniczne ze strony Sprzedającego ma charakter wyłącznie informacyjny i nie skutkuje po stronie Sprzedawcy odpowiedzialności cywilnej z tego tytułu.
    2.9. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy i uchybienia popełnione przez Klienta w treści zamówienia, jak również wadliwie dokonany przez Kupującego dobór zamawianych Towarów lub Usług.
    2.10. Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest możliwe w wyjątkowych sytuacjach. Kupujący rezygnuje z zamówienia po uprzednim pisemnym ustaleniu warunków ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji – nie większymi niż całkowita wartość zamówienia. Kupujący nie ma możliwości anulowania zamówienia w przypadku Towarów sprowadzanych przez Sprzedającego na indywidualne zamówienie Kupującego.
    2.11. Sprzedający nie pozostaje zobowiązany do realizacji zamówienia, w przypadku gdy z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w wyniku działania Kupującego, osób trzecich, siły wyższej, sprzedaż Towarów jest utrudniona, nierealna, lub prowadzi do strat po stronie Sprzedającego w wysokości wyższej niż 30% wartości danego zamówienia.
    2.12. Jeżeli spełnienie świadczenia jest niemożliwe przez Sprzedawcę poprzez siłę wyższą, Kupującemu nie przysługuje żadne roszczenie o naprawienie szkody wynikającej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy. Do zdarzeń określanych mianem siły wyższej zalicza się m.in.: pożar, strajk, powódź, epidemia, embargo, zmiana przepisów, ograniczenia energetyczne, zagrożenia lokalne/narodowe, spory handlowe, awarie fabryki i urządzeń etc.
    2.13. Do momentu ustania przeszkody Sprzedający może wstrzymać lub ograniczyć dostawę względnie ustąpić od umowy.
    2.14. W przypadku wstrzymania lub ograniczenia dostawy , bieg terminu dostawy ulega zawieszeniu, co do całości lub części dostawy objętej wstrzymaniem, do chwili ustania przeszkody.
    2.15. W żadnej z wyżej wymienionych sytuacji nie uważa się, że Sprzedający nie wykonał lub nienależycie wykonał zobowiązanie i nie przyznaje się Kupującemu prawa do zadania odszkodowania lub kar umownych.
    2.16. Jeżeli Sprzedający spóźni się z realizacją poszczególnej dostawy lub, jeżeli jej realizacja stanie się niemożliwa, Zamawiający może odstąpić od umowy w zakresie pozostałych dostaw, jednak bez prawa do zadania odszkodowania z tytułu niezrealizowanych dostaw. Prawo odstąpienia od umowy w tym przypadku nie dotyczy dostawy Towarów handlowych specjalnych wykonanych wg wymogów Kupującego. W zakresie wyżej wskazanych Towarów handlowych Strony zobowiązane są do współdziałania celem ustalenia nowego terminu realizacji dostawy.
    2.17. Sprzedający zachowuje tytuł prawny i prawa autorskie do wszystkich rodzajów dokumentacji udostępnionej Klientowi w związku ze złożeniem zamówienia, takich jak oferty, kalkulacje, karty produktów. Dokumentacja ta nie może być udostępniana osobom trzecim, jeżeli Sprzedający uprzednio nie wyrazi swojej pisemnej zgody klientowi.
    2.18. Sprzedający nie odpowiada za straty, szkody i koszty wynikające z brakiem właściwego zapoznania się Kupującego ze specyfikacją, etykietą, kartą Produktu/ Towaru/ Usługi.
    2.19. W przypadku odmiennych ustaleń między stronami ceną Towaru jest cena wynikająca z potwierdzenia zamówienia.
    2.20. Ceny podawane przez Sprzedającego są cenami netto, do których doliczony zostanie podatek od Towarów/Usług według stawek obowiązujących w dniu wystawienia faktury.
  3. Płatności
    3.1. Wpłata na konto sprzedającego – przelew zwykły. Kupujący samodzielnie dokonuje zapłaty ceny za Zamówienie przez wpłatę na konto Sprzedającego. Otrzymanie przez Sprzedającego pełnej ceny za Zamówienie jest warunkiem koniecznym realizacji Zamówienia. Dla szybkości realizacji Zamówienie , ważne jest podanie w tytule wpłaty swojego imienia i nazwiska/nazwy firmy oraz numer Zamówienia.
    3.2. Wpłata na konto (e-Przelew, e-Transfer, płatność kartą płatniczą)- płatność online. Wpłaty za pomocą transakcji elektronicznej, można dokonać za pomocą specjalistycznego serwisu płatniczego udostępnionego przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym. W wypadku wybrania przez Kupującego takiej formy płatności, Sprzedający przekaże Kupującemu bezpośredni link do strony serwisu płatniczego gdzie szybko i sprawnie będzie mógł dokonać płatności. W wypadku gdzie Kupujący będzie korzystał z płatności kartą płatniczą lub kredytową istnieje ryzyko, że nie wszystkie karty płatnicze i kredytowe mają opcję płacenia za pomocą internetowych serwisów płatniczych.
    3.3. Płatność przy odbiorze produktów w siedzibie firmy Toolstatic Polska Sp. z o.o.
    3.4. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży Towaru w terminie wskazanym na fakturze.
    3.5. Decyzja o dokonywaniu płatności przelewem jest rozpatrywana dla Klientów, którzy dokonywali wcześniej zakupów u Sprzedającego lub otrzymali od Sprzedającego termin płatności.
    3.6. Jeśli zapłata następuje przelewem, za dzień zapłaty przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    3.7. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany cen w przypadkach uzasadnionych zmianami sytuacji rynkowej, wskaźnika inflacji, wzrostem cen Towarów, Usług, surowców i materiałów.
    3.8. Nieuregulowanie należności w terminie określony na fakturze upoważnia Sprzedającego do przerwania dostaw Towarów i wstrzymania realizacji już przyjętych Zamówień.
    3.9. W przypadku zaległości płatniczych Sprzedający ma prawo:
    • Wstrzymania realizacji przyjętych Zamówień;
    • Odmowy wydania gotowych Zamówień;
    • Wstrzymania uprawnień Kupującego do płatności przelewem oraz odebrania przyznanych rabatów;
    • Odmowy wszelkiej dalszej współpracy/sprzedaży;
    • Naliczania odsetek ustawowych za zwłokę.
    3.10. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za Towar/Usługę w ustalonym terminie.
  4. Transport i Dostawa
    4.1. Sprzedający nie odpowiada za żadne straty, szkody oraz koszty ( pośrednie i bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z powodu błędów w dostawie/opóźnień, spowodowane działaniem operatora logistycznego.
    4.2. Terminy dostawy wynikające z uzgodnień między Klientem a Sprzedającym, mogą się zmienić w przypadku zdarzeń za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
    4.3. Jeżeli Kupujący wydłuży ustalony termin dostawy lub w przypadku nie przyjęcia Towaru, Sprzedający ma prawo obciążyć Zamawiającego kosztami transportu i kosztami magazynowania w wysokości 0,3% wartości sprzedaży za każdy dzień przechowywania.
    4.4. W przypadku jeśli opóźnienie w odbiorze Towaru przekracza 2 tygodnie lub jeżeli Kupujący odmawia przyjęcia Towaru, stosuje się zasady określone w paragrafie 3 ust.5.
    4.5. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu Towaru dokonać sprawdzenia zgodności dostarczanego Towaru z zamówieniem. Zobowiązany jest do sprawdzenia w szczególności: stanu przesyłki, jakości, ilości i asortymentu dostarczanego Towaru, a także niezwłocznie (tj. Najpóźniej do 3 dni roboczych) zgłosić przewoźnikowi oraz Sprzedawcy zastrzeżenia w tym zakresie sporządzając protokół niezgodności. Protokół należy przesłać do Sprzedawcy na adres do kontaktu mailowego: office@toolstatic.com. Sprzedający zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej szkody na miejscu dostawy.
    4.6. W wypadku nieskutecznej próby doręczenia, Zamówienie zostanie zwrócone do magazynu Sprzedającego. Ponowne dostarczenie Towaru będzie możliwe po zapłaceniu kosztów wynikających ze zwrotu Towaru (koszty równe kosztom dostawy).
    4.7. Sprzedający zastrzega sobie prawo własności sprzedanego Towaru, co powoduje, iż Sprzedający jest właścicielem Towaru do chwili pełnego zapłacenia należności za odebrany Towar oraz innych należności wynikających z umowy Sprzedaży bez względu na miejsce składowania lub wykorzystywania w innych przedmiotach.
    4.8. W momencie wszczęcia postępowania upadłościowego lub układowego w stosunku do Kupującego jest on zobowiązany oznaczyć Towar w sposób wskazujący istnienie zastrzeżenia prawa własności na rzecz Sprzedającego. W przypadku zajęcia Towaru stanowiącego własność Sprzedającego w toku postępowania egzekucyjnego skierowanego do majątku Kupującego, zobowiązany jest on niezwłocznie poinformować Sprzedającego o tym fakcie oraz współdziałać przy realizacji jego praw względem podmiotu dokonującego zajęcia Towaru w ramach wszelkich dostępnych środków. Kupujący na żądanie Sprzedającego jest zobowiązany przekazać niezwłocznie wszelkie informacje o tym gdzie są przechowywane Towary objęte zastrzeżeniem własności.
    4.9. Sprzedający może zadać natychmiastowego zwrotu Towarów, jeżeli Kupujący zwleka z zapłatą za zamówienie lub jeśli Sprzedający ma podstawy sądzić, że Kupujący nie wypełni swojego zobowiązania w związku z jego sytuacją finansową.
    4.10. Koszty związane ze zwrotem Towarów są po stronie Kupującego.
    4.11. Towar zostanie zwrócony po cenach z momentu odbioru. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dalszych roszczeń z tytułu poniesionych szkód, w tym szczególności z tytułu utraconych korzyści.
  5. Warunki używania i przechowywania produktów
    5.1. Warunki używania i przechowywania produktów określają:
    • Karta produktu – charakterystyka, specyfikacja produktu
    • Określone zalecenia i zakazy związane z czynnościami przetwarzania produktu np. Cięcia, laminowania, zgrzewania, przechowywania, itd.
    5.2. Przetwarzanie i magazynowanie
    • Nie używać ognia otwartego w pobliżu przetwarzanego lub składowanego produktu
    • Eliminować możliwość gromadzenia się ładunków elektrostatycznych. Stosować odpowiednie uziemienie maszyn i urządzeń przetwarzających piankę PE, folię pęcherzykową, regałów magazynowych oraz pracowników.
    • Zabezpieczyć produkt przed wysokimi temperaturami i bezpośredniego odziaływania na promienie słoneczne
    • Zabezpieczyć przed wpływem wilgoci
    • Zapewnić dobrą wentylację przy składowaniu i przetwarzaniu
    • Zabezpieczyć przed odziaływaniem silnych utleniaczy i innych substancji reagującym z tworzywem
    • Zapewnić bezpieczne układanie jednostek paletyzowanych lub produktu w innych opakowaniach
    • Produkt należy przechowywać w pomieszczeniach suchych, w oryginalnych opakowaniach, w odległości co najmniej 1m od urządzeń grzewczych
    5.3. Wymagania lokalowe: chodne, suche, dobrze wentylowane
    5.4. Opakowania:
    • Ze względów bezpieczeństwa produkt należy przechowywać w oryginalnych opakowaniach
    • Zabezpieczyć opakowania przed mechanicznym uszkodzeniem
    5.5. Wskazane wyżej zasady korzystania z produktami są warunkami koniecznymi w zakresie możliwości korzystania z produktów oraz mają wpływ w zakresie realizacji uprawnień odbiorcy z tytułu gwarancji jak i ewentualnej rękojmi.
    5.6. Składając/przyjmując zamówienie które realizowane jest przez Sprzedającego Klient oświadcza, iż przyjmuje wszystkie powyższe warunki do wiadomości oraz zobowiązuje się do ich bezwzględnego wykonania.
    5.7. Zamawiający przyjmuje do wiadomości oraz zwalnia Sprzedającego z odpowiedzialności za powstałe szkody w produktach oraz wszelkim innym mieniu jak i osobach z uwagi na niestosowanie się do powyższych obowiązków.
  6. Reklamacja. Gwarancja.
    6.1. Podstawą rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego jest niezwłoczne zgłoszenie oraz dołączenie i wysłanie na maila (office@toolstatic.com) protokołu reklamacji.
    6.2. Kupujący jest zobowiązany do zbadania dostarczonego Towaru pod względem ilościowym i jakościowym natychmiast po jego otrzymaniu.
    6.3. Odpowiedź na zgłoszoną reklamację powinna zostać udzielona przez Sprzedającego w terminie 14 dni roboczych .
    6.4. Sprzedający może odmówić uwzględnienia reklamacji, gdy Towar został niewłaściwie zastosowany, przetworzony przez Kupującego, gdy zostały naruszone plomby gwarancyjne, gdy stwierdzono ingerencję osób nieuprawnionych jak również w przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych np. pękniecie obudowy, zerwanie naklejki uszczelniającej, zerwanie kabli, itp. Jak również widoczne ślady użytkowania rękawiczek, braki ilościowe w przesłanym Towarze, itp.
    6.5. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Zamawiającego do wstrzymania zapłaty za Towar bądź za jego część. Sprzedający ma prawo wstrzymać wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania przez Kupującego wszelkich zaległych zobowiązań.
    6.6. W przypadku stwierdzenia braków ilościowych Towaru Kupujący może domagać się dostawy brakującej ilości Towaru w ustalonym przez Strony terminie.
    6.7. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedający zobowiązuje się wymienić zakupiony Towar na wolny od wad lub wadę usunąć według uznania Sprzedającego. W takich przypadkach wymiana Towaru nastąpi niezwłocznie, o ile Towar wolny od wad dostępny jest w magazynach Sprzedającego. W przeciwnym razie wymiana zostanie dokonana w ciągu najpóźniej 3 miesięcy od daty zgłoszenia wady. W przypadku nie dostarczenia w wyżej wymienionym terminie Towaru wolnego od wad, Kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. W przypadku Towarów sprowadzonych na indywidualne zamówienie Kupującego wymiana zostanie dokonania w ciągu najpóźniej 4 miesięcy od daty zgłoszenia wady.
    6.8. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający jest zobowiązany odebrać reklamowany Towar maksymalnie w ciągu 14 dni.
    6.9. Wszelkie koszty związane z nieuzasadnioną reklamacją ponosi Kupujący.
    6.10. W razie wymiany Towaru lub usunięcia wady Kupującemu nie przysługuje zadanie dalszych odszkodowań i rekompensat.
    6.11. Kupujący, który pomimo ujawnionych wad akceptuje Towar jako spełniający jego wymagania, może zażądać odpowiedniego obniżenia ceny.
    6.12. Jeżeli spośród Towarów dostarczonych i sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Towarów wolnych od wad, uprawnienie Kupującego do rezygnacji z realizacji zamówienia lub odstąpienia od umowy dotyczące realizacji jego zamówienia ogranicza się wyłącznie do Towarów wadliwych.
    6.13. Jeżeli z powodu wady fizycznej Towaru Kupujący odstępuje od umowy dotyczącej realizacji jego zamówienia albo zada dostarczenia Towaru wolnego od wad zamiast Towaru wadliwego, nie może on odesłać Towaru bez uprzedniej zgody Sprzedającego i ustalenia terminu zwrotu.
    6.14. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za Towar użyty w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami technicznymi, w którym powstały szkody w wyniku błędów wykonawczych i projektowych osób trzecich oraz w wyniku niezachowania zaleceń i instrukcji producenta.
    6.15. Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Kupującego za wady fizyczne Towaru z tytułu rękojmi jest wyłączona.
    6.16. Sprzedający udziela na swoje wyroby gwarancji. Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy licząc od daty sprzedaży. Sprzedający w uzgodnieniu z Kupującym może wydłużyć okres gwarancji. W takim przypadku okres gwarancji jest wskazany w ofercie Sprzedającego przedstawionej Kupującemu.
  7. Postanowienia końcowe
    7.1. Prawem właściwym dla OWS jest prawo polskie.
    7.2. Zmiany w OWS mogą być dokonywane przez Sprzedającego w każdej chwili bez konieczności podawania przyczyny. Aktualnie obowiązujące OWS będą dostępne na stronie internetowej Sprzedającego pod adresem www.toolstatic.com, www.electrochem.pl, www.shop.toolstatic.com, a na żądanie Kupującego Sprzedający wyśle mu za pomocą poczty elektronicznej plik zawierający aktualną wersję OWS.
    7.3. W związku i na potrzeby realizacji Zamówienia, Sprzedający jest uprawniony do przetwarzania informacji i danych Kupującego, w tym stanowiących tajemnicę jego przedsiębiorstwa w rozumieniu art.11 ust.4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jak również danych osobowych jego przedstawicieli/pracowników.
    7.4. Administratorem danych osobowych osób prowadzących działalność gospodarczą jest Toolstatic Polska Sp. z o.o., ul. Rynkowska 15, 85-503 Bydgoszcz. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy oraz rozliczeń finansowo- księgowych. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia. Dane nie będą udostępniane innym podmiotom niż uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
    7.5. Przedstawiciele Kupującego oświadczają, że ich firma przez nich reprezentowana, na dzień złożenia zamówienia nie złożyła wniosku o upadłości, nie jest też w trakcie postępowania układowego ani też nie jest w stanie upadłości.
    7.6. W przypadku zmian mających bezpośredni wpływ na realizacje umowy, np. Statusu prawnego firmy, reprezentacji firmy, miejsca siedziby przedsiębiorstwa niezwłocznie poinformuje o tym Sprzedającego i dostarczy stosowne dokumenty.
    7.7. Kupujący nie może bez zgody Sprzedającego przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedającym osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową.
    7.8. Sprzedający jest właścicielem praw autorskich do sprzedawanego Towaru/Usług.
    7.9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
    7.10. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, roszczenia i żądania dotyczące realizacji umowy sprzedaży powinny zostać przesłane listami poleconymi na adres : Toolstatic Polska Sp. z o.o., ul. Rynkowska 15, 85-503 Bydgoszcz. W przypadku gdy Sprzedający z Kupującym prowadzą dwustronną korespondencję w formie elektronicznej – taka forma jest również akceptowalna i uznawana za wiążącą.
    7.11. Nagłówki poszczególnych rozdziałów, punktów OWS służą wyłącznie celom porządkowym i nie mają wpływu na interpretację umowy.
    7.12. Regulamin sklepu internetowego znajduje się na stronie www.shop.toolstatic.com.
    7.13. Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.

Bydgoszcz, 28/09/2020